kackerlackor?!

hej kära blogg! idag var jag i skolan som vanligt.. var med tjejerna och gick på lektionerna.. som en vanlig skoldag. sen efter skolan skulle vera och fredrika ge mig en "överraskning" , och självklart gick jag runt och undrade hela dagen vad det var jag skulle få. jag visste såklart att det var något "på skämt" eller vad man ska säga. så efter skolan åkte vi tre in till högdalen där de skulle köpa överraskningen.. jag gick in på kicks, och väntade där. när de efter ungefär 5 minuter kom in till mig sa dom att de hade köpt två kackerlackor! herregud vad rädd jag blev! jag har ju världens fobi för insekter och kryp. och speciellt kackerlackor. de sa att det skulle bli vårt "täcken på vänskap" eller vad man ska säga. och jag gick med på att ha dom som husdjur och att jag skulle älska dom med hela mitt hjärta om jag slapp ha dom hemma hos mig. men det var ju såklart en rolig grej och kackerlackorna var rätt fräcka. det var en stor och en liten. den stora kanske var runt 5 cm, skitstor! och den lilla kanske var typ 2 cm.. äsch, jag vet inte riktigt.. vi döpte iallafall den lilla till Sylvester och den stora till Volmar , x) jag och fredrika bestämde även namn till veras små kattungar. jag döpte ena till Nelly, och fredrika döpte den andra till Kitty. gulliga namn va? :) <3 tyvärr har jag inte hunnit blogga så mycket eftersom vi vart i högdalen och hemma hos vera lite. och sen har pappa försökt fixa min e-mail på min data också. men jag skriver mer imorgon. nu ska jag kolla på Mean Girls.. den börjar nu på tv4. missa inte! bamsekramar / Madeleine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0